Pneumatiky Vredestein Wintrac Pro a Vredestein Quatrac pod drobnohľadom
Holandská spoločnosť Vredestein je jedným z výrobcov strednej triedy. Inými slovami, sľubuje, dobré skúsenosti s pneumatikami za primeranú cenu. Kombinácia, s ktorou by snáď každý motorista súhlasil. Holanďania ponúkajú zimné (Vredestein Wintrac Pro) aj celoročné (Vredestein Quatrac) pneumatiky. Môžete si teda nájsť pneumatiku, ktorá spĺňa vaše jazdné a cestovné návyky, zaujímavejšia je ale otázka, či sa na základe výsledkov testov oplatí vybrať si túto značku.


Pracovná pneumatika – Vredestein Wintrac Pro
Keby bola človekom, takmer vždy by bola v práci. Možno práve takto sa dajú najjednoduchšie opísať zimné pneumatiky. Pri konštrukcii sa prihliadalo najmä na trakciu. Holandský výrobca uvažuje tak, že hlavnou vlastnosťou pneumatiky je jej priľnavosť a ovládateľnosť. Vodič by mal mať všetko pod kontrolou. A s pneumatikami Vredestein Wintrac Pro je len malá šanca, že by ste sa cítili mimo kontroly. V zákrutách sa správa výnimočne dobre, takže sa nemusíme obávať, že by sa auto náhle prešmyklo. Výsledkom je, že riadenie vozidla je a zostáva na vysokej úrovni aj pri vyšších rýchlostiach. Ďalšou výhodou vynikajúcej priľnavosti je krátka brzdná dráha, a to aj na mokrej vozovke. Nemusíme sa báť zabrzdiť.
Mohli by sme jazdiť rýchlosťou 300 km/h
Pneumatika Vredestein Wintrac Pro je k dispozícii aj vo verzii Y. V tejto edícii sú vyššie opísané parametre znásobené. Podľa popisu výrobcu sa môžu používať až do rýchlosti 300 km/h. Je pravda, že to nikomu neodporúčame. Najväčšou novinkou pneumatiky je použitie materiálov a dizajn vzoru. Špeciálna gumová zmes a inovatívny dezén s lamelami a drážkami zabezpečujú vynikajúce vlastnosti pri riadení. Pri vývoji sa okrem tabuľky dezénu využili aj testovacie trate. V porovnaní so svojím predchodcom (Wintrac extreme S) zlepšila pneumatika Vredestein Wintrac Pro svoj výkon na snehu o viac ako 15 %. Zlepšenie brzdenia v mokrých podmienkach predstavovalo 10 %. Cieľom bolo teda jednoznačne dosiahnuť špičkový výkon a maximálny pôžitok z jazdy. Testujúci zdôrazňujú, že pneumatika Vredestein Wintrac Pro veľmi dobre zvláda spotrebu paliva. Nevýhodou je, že je trochu ťažkopádna v suchých podmienkach. V zákrutách musí vodič vykonať niekoľko korekcií. Pri dynamickejších manévroch (napr. pri predbiehaní) sa môže ľahko stať, že vozidlo bude pretáčavé.

Je označovaná za najlepšiu – Vredestein Quatrac
Trh so celoročnymi pneumatikami je možno ešte zložitejší ako ostatné a výrobca sa musí pevne rozhodnúť, ktorým smerom sa bude uberať vývoj, čo určuje aj to, v čom bude hotová pneumatika slabšia. Nuž, pneumatiky Quatrac spoločnosti Vredestein boli poprednými časopismi označené za najlepšie a neustále sa umiestňujú v top 10 %. Samozrejme, nie je to náhoda. V skutočnosti si spoločnosť Vredestein pri vzniku tohto segmentu (približne pred tridsiatimi rokmi) vedome stanovila za cieľ vyvinúť a vyrobiť (jednu z) najlepších celoročnych pneumatík. A skúsenosti - teda množstvo nahromadených údajov - sa vyplácajú aj v tomto prípade. Pneumatiky sa neustále vyvíjajú, pričom súčasná generácia prináša nové dezény a nové zmesi. Samozrejme, aj tie boli vyvinuté na základe laboratórnych testov a skúseností z tratí.
Funguje dobre vo vode aj v mraze
Opakovaným pozitívom testov je schopnosť pneumatiky Vredestein Quatrac poskytovať maximálny výkon v širokom rozsahu teplôt. Ďalšou výhodou je, že má vynikajúce hodnoty priľnavosti aj pri zvýšenom zaťažení (t. j. v extrémnych teplotných rozsahoch). Pripisuje sa jej aj nízky valivý odpor. Viacerí testujúci vyzdvihujú hodnotu za peniaze, ktorú predstavuje. A väčšina relevantných časopisov sa zhoduje, že pneumatika Vredestein Quatrac je jednou z najlepších volieb. Musíme však mať na pamäti, že to zodpovedá podmienkam európskych ciest a segmentu celoročnych pneumatík.
Čo je to deep-V?
To, čo robí pneumatiku Vredestein Quatrac takou výnimočnou - a teda kľúčom k jej úspechu - je koncepcia dezénu depp-V. Táto špeciálna konštrukcia umožňuje, aby dezén určený do zimných podmienok fungoval dobre bez ohľadu na zmeny počasia. Vďaka tejto konštrukcii sú pneumatiky o 10 % odolnejšie voči aquaplaningu ako predchádzajúca generácia. Okrem dezénu sa zmenila aj zmes pneumatiky. V zmesi boli použité multifunkčné polyméry, ale presné zloženie a výrobný proces sú záhadou. Testy však ukázali, že pneumatiky Vredestein Quatrac s novou zmesou zvýšili životnosť o 20 %.
